banner

برگزاری نمایشگاه اسناد، مدارک و پژوهش های دفاع مقدس

تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۶

جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبيا(ص) در آیین افتتاحیه نمایشگاه اسناد مدارک و پژوهش های دفاع مقدس در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای جمع آوری و تدوین اسناد و پژوهش های دفاع مقدس گفت: فداکاری ها و ایثارگری های ارتش در دوران دفاع مقدس بسیار قابل توجه […]

جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبيا(ص) در آیین افتتاحیه نمایشگاه اسناد مدارک و پژوهش های دفاع مقدس در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای جمع آوری و تدوین اسناد و پژوهش های دفاع مقدس گفت: فداکاری ها و ایثارگری های ارتش در دوران دفاع مقدس بسیار قابل توجه است و ضرورت دارد که این واقعیات به نسل های آینده انتقال یابد.
حسنی سعدی گفت: مجموعه ای متشکل از ۷۰ نفر از پیشکسوتان ارتش در دوران دفاع مقدس کتابی 10 جلدی در خصوص نقش ارتش قبل از پیروزی انقلاب و در دوران پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس با اسناد و مدارک معتبر تدوین کرده اند که می تواند در بیان حقایق جنگ و دفاع مقدس بسیار مفید باشد.
وی در پایان افزود: دانشجویان دافوس در راستای مطالعات هشت سال دفاع مقدس باید در هرماه تحصیل خود یک سال جنگ را مورد بررسی قرار دهند و ابهاماتی که در این خصوص وجود دارد با پرسش و پاسخ و انجام پژوهش و تحقیق مرتفع سازند.
امیر سرتیپ حسین ولیوند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس با تأکید بر ضرورت انتقال حقایق جنگ به نسل جوان گفت: وجود شکاف و فاصله نسلی، باعث شده که نسل جوان از حقایق دفاع مقدس فاصله بگیرند و این تکلیفی مضاعف بر عهده ما است که این حقایق و واقعیات را با اسناد و مدارک بیان کنیم.
وی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در دافوس آجا در حوزه دفاع مقدس گفت: ما در دافوس در حوزه دفاع مقدس کار علمی و مطالعات و پژوهش های دقیق را در دستور کار خود داریم و هرگز دچار اعمال سلیقه و داستان سرایی از دفاع مقدس نیستیم بلکه به دنبال روشنگری مبتنی بر واقعیات هستیم.
در پایان این مراسم نمایشگاه اسناد، مدارک و پژوهش های دفاع مقدس با حضور امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین قرارگاه مرکزی خاتمالانبیا ص وجمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس افتتاح شد.
لازم به ذکر است در این نمایشگاه بیش از یک صد جلد کتاب های هشت سال دوران مقدس چاپ هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی برای عموم بازدید کنندگان به نمایش گذاشته شد.

معاونت فرهنگی و روابط عمومی هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی

پیوندهای مفید

Islamic republic of iran armyIslamic republic of iran armyIslamic republic of iran air forceIslamic republic of iran air defence
sign