banner

پیام امام (ره) به مناسبت شهادت جمعى از فرماندهان نظامى در سانحه هوایى

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۵

به مناسبت هفتم مهر ماه سالگرد شهادت فرماندهان نظامی در سانحه سقوط هواپیما

زمان: 8 مهر 1360/ 1ذى الحجه 1401.

بسم اللَّه الرحمن الرحیم.

اناللَّه و اناالیه راجعون.

با کمال تأثر و تأسف خبر دلخراش سانحه هوایى یک فروند هواپیماى نیروى هوایى که حامل شهدا و مجروحین جنگ اخیر بود و منجر به شهادت جمعى از خدمتگزاران به اسلام و ملت شهید پرور ایران گردید، که در بین آنان تیمسار سر لشکر ولى اللَّه فلاحى، تیمسار سرتیپ نامجو، تیمسار سرتیپ فکورى و آقاى کلاهدوز بودند واصل گردید. اینان خدمتگزاران رشید و متعهدى بودند که در انقلاب و پس از پیروزى با سرافرازى و شجاعت در راه هدف و در حال خدمت به میهن اسلامى به جوار رحمت حق تعالى شتافتند ..

امید است که پس از پیروزى شرافت آفرین براى ملت و پس از زحمات طاقتفرسا در راه هدف و عقیده، روسفید وسرافراز به پیشگاه مقدس ربوبى وارد و مورد رحمت خاصه واقع شوند. شک نیست که همه باید این راه را برویم و به سوى حق و سرنوشت خویش بشتابیم؛ پس چه سعادتى بالاتر از آنکه در حال جهاد با دشمنان اسلام و خدمت به حق و خلق و مجاهدت در راه هدف و شرف این راه طى شود. و چه سعادتمند بودند این شهیدان که دیْن خود را به اسلام و ملت شریف ایران ادا نموده‏ و به جایگاه مجاهدین و شهداى اسلام شتافتند. اکنون بر ملت ایران و خصوص قواى مسلح است که با شجاعت و قدرت و مجاهدت و افزودن پشتکار، یاد آنان را زنده و به جهاد چون آنان ادامه دهند. و در جبهه و پشت جبهه پیروزى آفرینند و به پیش روند، و دل دشمنان کوردل را که با شهادت هر یک از رزمندگان ما وعده شیطانى به خود مى‏دهند لرزنده‏تر کنند و به آنان بفهمانند کسانى که براى هدف و عقیده جهاد مى‏کنند و از میهن عزیز خود دفاع مى‏نمایند، از شهادت این عزیزان سستى و هراسى به خود راه نمى‏دهند. جوانان رزمنده و شجاع ارتش و سپاه و سایر قواى مسلح پیروان شهید جاویدى (1) هستند که تاریخ مى‏گوید هر یک از جوانان و یاران او که به شهادت مى‏رسیدند، رخسار مبارکش افروخته‏تر و آثار شجاعت و تصمیم در او بارزتر مى‏گردید، و یادگار شجاعان صدر اسلام هستند که پرچم از دست هر یک از فرماندهان مى‏افتاد دیگرى پرچم را مى‏گرفت و به رزم در راه هدف ادامه مى‏داد. ما گر چه عزیزان ارزشمندى را از دست دادیم، لکن هدف به قوت خود باقى و فرزندان اسلام با اراده آهنین و تصمیم قاطع از اسلام و میهن عزیز خود دفاع مى‏کنند، و هر چه بیشتر براى خود و میهن خود افتخار مى‏آفرینند تا کوردلان و منافقان و پناهندگان در دامن غرب بدانند تا ملت ایران و قواى مسلح شجاع زنده است براى غرب و شرق و غربزده و شرقزده در کشور بقیة اللَّه اعظم جایى نیست. اینجانب این ضایعه اسفناک را به ملت ایران و ارتش و سپاه و سایر قواى مسلح و فرماندهان شریف آنها و به خانواده محترم شهدا تسلیت و تبریک عرض مى‏کنم. این شهدا و شهداى عزیز ما که در راه هدف و آرمان اسلامى به شهادت رسیدند موجب سرافرازى و افتخار هم میهنان و قواى مسلح و خانواده‏هاى عزیز خود شدند. از خداوند متعال براى آنان رحمت و براى ملت و بازماندگان شهداى عزیز سعادت و صبر مى‏طلبم. والسلام على عباداللَّه الصالحین ..

– روح اللَّه الموسوى الخمینى.

__________________________________________________

 (1)- امام حسین (ع).

                        صحیفه امام، ج‏15، ص: 263 و 264

پیوندهای مفید

Islamic republic of iran armyIslamic republic of iran armyIslamic republic of iran air forceIslamic republic of iran air defence
sign