• ارتش کلمه ی طیبه است. (فرمانده معظم كل قوا)
  • ارتش جمهوری اسلامی ايران تنها ارتشی است كه در خدمت مردم و منافع ملی است و اعتقادات و احساسات بدنه و فرماندهان آن نيز همانند آحاد مردم است. (فرمانده معظم كل قوا)
  • اساس استقلال مملكت بر ارتش است؛ بر نيروهاى زمينى و هوايى ودریائی است؛ لكن ارتشى كه متكى به ملت باشد. (امام خميني-ره)
  • وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهدِیَّنَهُم سُبُلَنَا وَ اِنَّ اللهَ لَمَعَ المُحُسِنِینَ (قرآن کریم، سوره مبارکه عنکبوت، آیه شریفه 69)
  • ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. (امام خمینی - ره)
  • چرائی های جنگ تحمیلی و پاسخ به پرسشهای شما در خصوص دفاع مقدس در قسمت پرسش از شما، پاسخ از ما.
  • ارتش ما پشتوانه ملت ماست؛ ارتش ما ضامن استقلال كشور ماست. (امام خميني-ره)
  • «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»، جملۀ منتخب مردم از بیانات سال94 مقام معظم رهبری(ایسنا)
  • 29 فروردین روز ارتش و سالروز حماسه آفرینی های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی باد.
ارتش و دفاع مقدس از دیدگاه ولایت
صوت و تصویر
قطعنامه ها
کتاب آموزش معارف جنگ
آمار بازدید

سخنرانی امیر سرتیپ آراسته به مناسبت اربعین در جمع کارکنان هیئت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی، آبان 1396(بخش یکم)


سلام علیکم

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم

الحمد لله الذّی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا‌اللّه و صلوۀ و السّلام علی اشرف الانبیاء و المرسلین حبیب اله ‌العالمین ابو‌القاسم محمّد وآله الطیبین و الطاهرین

گفتند: کاری کنیم که هیچ آثاری ازآنان باقی نماند. هیچ اثری نماند. یعنی بعدها اصلاً ازین خاندان نامی نباشد. گفتند: چکار کنیم؟ گفتند: یک راه این است که وسط بیابان این ها را نگه داریم، نگذاریم دیگران به آنها برسند. هیچ جایی راه بهشان ندهیم و نگذاریم از این جمعیت کسی به جایی سرایت کند و به جای دیگر بروند؛ وسط یک بیابان کاررا تمام کنیم. نزدیک هیچ آبادی نباشند و دور باشند از آبادی. خب، این کاررا کردند. بعد گفتند که با جنازه شان چکار کنیم؟

جنگ تحمیلی،دفاع مقدس،ارتش،هیئت معارف جنگ،شهید صیاد شیرازی،جنگ ایران و عراق،جنگ

گفتند بر جنازه های خودمان نماز می خوانیم، کفن و غسل می کنیم و جنازه آنها را رها می کنیم در بیابان؛ یا درنده ها می خورند جنازه ها را، یا باد و باران و آفتاب این جنازه هارا متلاشی می کند و هیچ اثری ازشان باقی نمی ماند. کاری کنیم که ازخاندان پیامبر(ص) هیچ نامی نماند.

بعد گفتند که اسرا را بالاخره چه کار کنیم؟ این اسرا خودشان نام هستند. گفتند اینها را آن قدر ذلیل و حقیر می کنیم، آن قدر آزار می دهیم که نامی هم اگر ازشان بماند، همراه با ذلت و حقارت باشد. مردانشان را   می کشیم و خاندانشان را آن قدر تحقیر می کنیم تا اگر نامی از آن ها هست همراه با حقارت و تسلیم باشد. همه چیز را به غنیمت می بردند و شنیدید زیاد که انگشتر را هم با انگشت به غنیمت می بردند، گوشواره را هم ازگوش دختر می کشیدند و گوشش را می دریدند تا گوشواره را هم ببرند. ولی چرا با خیمه ها این کار را نکردند.؟ من در بعضی تواریخ که می دیدم؛ خیمه ها چیزهای با ارزشی بودند. یعنی خیمه هایی که داخلش آل‌الله مستقر شدند را نیز می توانستند به غنیمت بردارند. ولی به همین دلیل که نمی خواستند هیچ آثاری از اهل بیت بماند، خیمه ها را آتش زدند.

گفتند چیزهایی که غنیمت فردی است، می بریم در خانه خودمان و بعد می رویم برایش جایزه‌ام می گیریم. مثلاً می رویم می گوییم من این سر را آوردم به من اینقدر جایزه بدهید. ولی آن چیزی که علامت جمعی است، مثل خیمه ها را کسی نمی تواند در خانه اش نگه دارد. جایی بخواهد برپا کند، می گویند این خیمه آل الله است؛ این خیمه حضرت ابوالفضل است؛ این خیمه امام حسین(ع) است و در هیئت بقعه و بارگاه اهل بیت می‌شود. بنابرین خیمه ها را بسوزانید و این یکی از دلایلی است که خیمه هارا سوزاندند که هیچ آثار جمعی ازاهل بیت نماند. آثار فردی را بردند و جنازه هارا هم که رها کردند و گفتند: همه چیز تمام شد و نامی جز حقارت و تسلیم و ذلت از خاندان اهل بیت نمی ماند، ولی برعکس شد.

حالا شما بهتر از من می دانید که کشته های دشمن را 800نفر تا 2000نفر گفتند؛ اینکه دقیق چقدر بوده است را نمی دانیم ولی حتی از یکی از این کشته ها اثری نیست و هیچکدام بقعه و بارگاه ندارد و همانجا دفن شده است. درحالی که نام امام حسین(ع) را نتوانستند از بین ببرند. با حرکتی هم که حضرت زینب و اما سجاد در کوفه و شام و بین راه انجام دادند، این نام جهانی شود و گستره آن روزافزون می‌شود.

 اربعین را مشاهده می کنید که به چه شکل شده است. اربعین نمونه این است که دشمنان موفق نشدند؛ اسلام علوی و مکتب حسینی را نابود کنند و نام اباعبدالله و خاندانش هرروز پرآوازه تر می شود. حالا این آمارهایی که می آید از 21میلیون تا 25میلیون برآورد کردند. این گزارش نظامی هارا که بعضی هایش را برای من می آوردند،21میلیون بوده و بعضی گزارش ها تا 25میلیون بوده. رسانه ها تا 27میلیون هم گفتند ولی 20میلیون دیگر یقیناً و حقیقی است.

 20میلیون، حدود 80 کیلومتر را طی می کنند که در تاریخ نیست. من  راهپیمای‌های بزرگ جمعیت ها را در تاریخ خواندم مثل مائو مثل گاندی مثل این راهپیمایی مذهبی که بوداییان انجام می دهند کنار رود و تلفاتش را هم خواندم و اطلاعات دارم که برایتان عرض می کنم. در تاریخ گذشته و معاصر راهپیمایی با این عظمت نیست. به این دلیل که دشمن قصد داشت نامی از خاندان آل الله نماند ولی، و مکرو و مکرالله. خداوند هم به گونه ای کرد که نامی از آن ها یعنی دشمنان اهل بیت اگر می ماند با ذلت و حقارت لعن و نفرین باشد و نام اینها پرآوازه باشد.

 یکی از دلائلی که در کتاب الموائد که آقای حایری یزدی در کتاب خودش نام برده اشاره دارد که از پنج تا ندای امام زمان(عج) در کنار کعبه بین رکن و مقام، در سه تای آن که امام عصر(عج) خود را معرفی می‌کند، می گوید: یا اهل العالم (نه اهل شیعه، نه اهل اسلام) وبعد از اینکه خودش را معرفی می کند، کلماتی را می گوید و سپس می گوید: جدی الحسین. یعنی ای اهل عالم! جد من حسین است. حسینی که او را کشتند؛ او را تشنه کشتند؛ حسینی را که عریان رهایش کردند و بر بدنش اسب تاختند که در این سه تا ندا از پنج تا معرفی امام حسین(ع) هست. آری امام عصر(عج)، خود را با امام حسین(ع) معرفی می‌کند، پس دنیا باید امام حسین را بشناسد تا به امام مهدی علیه‌السلام باور نماید و به قیامش بپیوندد و این جوری با اربعین هرچقدر هم سانسور کنند، بالاخره این سانسور ها دریده می شوند و اینها نشانه آن است که ان شاءالله هرچه زودتر چشمهایماون به جمال آقا امام زمان(عج) روشن بشود و از علائم ظهور شاید یکی، همین اربعین باشد.

من که یک بار بیشتر این پیاده روی را نرفتم، ولی بعضی ها چند بار که رفته اند می گویند که وقتی تصورمان بود که در بهشت هستیم یا در زمان امام زمان(ع) این طور است، نگاه که می کنیم؛ می بینیم که در اربعین هم این گونه است. طرف خدمت می کند و هیچ توقعی ندارد. یعنی کسی که می رود برای اربعین، نه برای خوردن و خوابیدن و نه برای درمانش و نه برای سفرش و دیگر ضروریاتش حتی احتیاج پیدا نمی کند، چون دیگران مجانی در خدمتش می ‌گذارند و چقدر شیرین است این اربعین حسینی و چقدر پرغم است اربعین حسینی که یادآور اسارت خانم حضرت زینب(س) و اهل بیت عصمت و طهارت است.

این ماه محرم وصفر که ماه سوگ و عزاست که در پایان این ماه هم رحلت جانسوز پیامبر اعظم(ص) هست و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا علیه‌السلام که من پیشاپیش تسلیت می گویم و درخواست دارم؛ از دعا همدیگر را فراموش نکنیم. یک نکته، مضمون یک حدیث از احادیث پیامبر(ص) هست؛ جهت عرض ارادت به محضرشان عرض می‌کنم. پیامبرصلوات‌الله‌علیه و آله فرمودند: اگر عابد هستید، عبد هم باشید. عربیش الان یادم نیست ولی مضمون حدیث این است که عبادت، جزیی از بندگی است.

نماز و روزه جزیی از بندگی است و انسان باید عبد خدا باشد. امام حسین(ع) و یاران و فرزندانش در کربلا نمونه بارز بندگی خدا را متجلی کردند و به نمایش گذاشتند. آقای جوادی آملی سخن زیبایی دارند بر اساس این حدیث که من یادداشت کردم. می فرماید: باید عبد بود نه عابد، شیطانشش هزار سال عابد بود ولی عبد نبود و آخرش هم این جوری شد. بعد ایشان اشاره می کند که عمرسعد و شمر هم عابد بودند؛ نماز می خواندند و روزه ام می گرفتند ولی چون عبد خدا نبودند دنبال دنیا رفتند.

عبد دنبال دنیا نیست ولی عابد مثل اینها ممکن است دنبال دنیا و هوی نفس هم باشد. لذا ایشان توصیه کردند براساس حدیث پیامبر که عبد خدا باشیم که داخلش عبادت هم هست. این هم عرض ادبی بود به محضر آل الله و شهدای کربلا.

1396/10/12 10:14:27 5709 0
قسمت ارائه دهنده: مدیریت تولید محتوا
تویضیحات در موتور جستجو
سخنرانی امیر سرتیپ آراسته به مناسبت اربعین در جمع کارکنان هیئت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی، آبان 1396(بخش یکم)
نظرات ارسالی
نظر شما






Retype the CAPTCHA code from the image
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 


4
>
تهران انتهای اتوبان ارتش خیابان برادران شهید شاهمرادی صندق پستی: 554-19575 - کدپستی: 1676653517
02122979698
Info@maarefjang.ir
پیام کوتاه هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی
300040004620
نرم افزار اندروید هیئت معارف جنگ
در این نرم افزار در بخش معارف جنگ عملیاتهای دوران دفاع مقدس همراه با نقشه هر عملیات و به تفکیک از سال اول تا سال هشتم جنگ قابل مشاهده می باشد.
هیئت معارف جنگ را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

انتشار مقالات و مطالب در این پایگاه به منزله تائید تمام و کمال آنها نبوده، بلکه مطالب منعکس کننده نظرات نویسندگان آنها می باشد.

maarefjang @ 2015